Ба гузориши Порс Тудей - Ба гӯфтаи Бароуд "Baroud" , ҳамбастагии ҷаҳонӣ бо Фаластиниҳо ва муқовимати ҷаҳонӣ бар зидди Исроил ва ҳомиёнаш на бар асоси марзҳои динӣ, нажодӣ, ҷуғрофиёӣ ё фарҳангӣ аст, балки бар асоси руҳияи адолатхоҳӣ ва адолати ҷаҳонӣ шакл гирифтааст.
Мақолаи “ Ваҳдати тамаддунӣ, на бархӯрди тамаддунӣ: Чигӯна таҳаввулоти Ғазза хаёлоти Самуэл Филлипс Ҳантингтонро ба чолиш кашид “ ба қалами Рамзӣ Бароуд(Ramzy Baroud), бо баррасии таҳаввулоти ахир дар Ғазза ва бозтоби ҷаҳонии он, ба нақду таҳлили назарияи “ бархӯрди тамаддунҳо “-и Самуэл Филлипс Ҳантингтон пардохта ва бар тағироти бунёдӣ дар ҳувиятҳо ва равобити байналмилалӣ таъкид мекунад.
Ҳувияти саёл ва тағироти таърихӣ
Нависанда бо ишора ба тағироти бунёдӣ дар ҳувиятҳо ва нақшаҳои сиёсии таърих, ба вижа дар императории Рум, нишон медиҳад ки ҳувиятҳо ҳамвора дар ҳоли таҳаввул бӯдаанд. Ӯ баён мекунад ки ҷангҳо, даргириҳо ва таҳаввулоти фарҳангӣ нақши муҳимме дар бозтаърифи ҳувиятҳо доштаанд. Ин масаъларо метавон дар тағироти доимии хатҳои сиёсӣ ва бознақша кашиҳои мукаррар дар тӯли таърих мушоҳида кард.
Таъсири фарҳангӣ ва ҷаҳонӣ шудан
Бароуд ба нуфӯзи фарҳангии Амрико ва Британия пас аз ҷанги сард ишора мекунад ва муътақид аст, ки ин нуфӯз боиси ихтилол дар тавсеъаи фарҳангии табии ҷавомеъи мухталиф шудааст. Ӯ ба нақши забони англисӣ ба унвони абзори аслии иртиботӣ ва нуфӯзи саргармиҳои ғарбӣ дар ҷавомеъи мухталиф ишора мекунад ва ин тағиротро ба унвони авомиле, ки шикофи наслҳоро гӯстариш дода ва арзишҳо ва зарӯратҳои иҷтимоиро бозтаъриф кардаанд, муаррифӣ мекунад.
Нақди назарияи бархӯрди тамаддунҳо
Рамзӣ Бароуд назарияи бархӯрди тамаддунҳоро ки тавассути Самуэл Филлипс Ҳантингтон матраҳ шуда буд, мавриди интиқод қарор медиҳад. Ӯ мегӯяд: Ҳантингтон муътақид буд, ки ҷаҳон ба “ тамаддунҳои бузӯрг “ тақсим мешавад ки равобити онҳо тавассӯти даргириҳо таъриф мешавад. Бароуд ин назарияро ба унвони бозтаърифи клишеҳои нажодпарастона ва абзори сиёсӣ муаррифӣ мекунад, ки пас аз фурӯпошии Шуравӣ ва дар пайи ҷанги аввали Ироқ ва ишғолгарӣ ва низомигарии ғарбӣ тақвият шуд.
Ӯ муътақид аст, ки ин назарияҳо тавассӯти заруратҳои сиёсӣ ҳидоят шудаанд ва натавонистаанд натиҷаи матлубе барои Ғарб, яъне нигаҳ доштани ҷаҳон ба унвони як гаравгонро ба даст оваранд.
Зуҳӯр ва шаклгирии ҷаҳони ҷадид
Нависанда бар шаклгирӣ ва зуҳӯри ҷаҳони ҷадид таъкид мекунад, ки на бар асоси ҷустуҷӯҳои тамаддунӣ, балки бар асоси ҳамон улгӯи таърихии қадимӣ шакл мегирад: Касоне ки ба дунболи қудрат барои гӯстариш ва муҳофизат аз манофеи иқтисодии хӯд (сохти капитализм ва сармоядорӣ) ҳастанд ва касоне ки барои озодӣ, адолат ва баробарӣ мубориза мекунанд. Бароуд муътақид аст, ки ин улгӯҳо фаротар аз гароишҳои тамаддунӣ, динӣ, нажодӣ ва ҷуғрофиёӣ ҳастанд ва қудратҳои бузӯрг низ дар ин раванд дар ҳоли муттаҳид шудан ҳастанд.
Ҷанги Ғазза ва ваҳдати ҷаҳонӣ
Бароуд ба ҷанги фоҷиабори Ғазза ба унвони марказ ва нуқтае аз ваҳдати ҷаҳонӣ ишора мекунад, ки мунҷар ба ташкили ҳувияти ҷадиде дар равобити байналмилалӣ шудааст. Ӯ баён мекунад ки ҳамбастагӣ бо Фаластиниҳо на бар асоси марзҳои динӣ, нажодӣ, ҷуғрофиёӣ ё фарҳангӣ аст, балки бар асоси ниёз ва адолати ҷаҳонӣ шакл гирифта аст. Ин ҳамбастагӣ дар эътирозоти гӯстардаи ҷаҳонӣ, аз Аврупо то Амрикои Шимолӣ ва аз Африқо то Амрикои Лотин мӯшоҳида мешавад, ҷое ки мардӯм аз ҳар рангу нажод, гуруҳи синнӣ, ҷинсият ва дин муттаҳид шудаанд.
Натиҷагирӣ
Рамзӣ Бароуд дар натиҷагирӣ ба аҳамияти ҳамбастагӣ ва муқовимати ҷаҳонӣ дар баробари тақсимоти сиёсӣ ва иқтисодӣ ишора мекунад ва муътақид аст ки ҷанги Ғазза нишон дода аст, ки метавон аз ҳувиятҳову тамаддунҳои мухталиф фаротар рафт ва барои адолати ҷаҳонӣ муттаҳид шуд. Ин амр чолишии ҷиддӣ барои назарияи бархӯрди тамаддунҳо(сохти капитализм ва саҳюниизм) ва мафоҳими суннатии қудрат ва ҳувият дар равобити байналмилалӣ маҳсуб мешавад.
Ин таҳлил нишон медиҳад, ки дар дунёи имрӯз, равобит ва ҳувиятҳо бисёр печидатар аз он чизе ҳастанд, ки назарияҳои қадимӣ монанди бархӯрди тамаддунҳо тасаввур мекунанд. Банобарин ниёзманди нигоҳ ва рӯйкардҳои ҷадиде барои фаҳму таҳлили дақиқи равобит ва таҳаввулоти ҷаҳонӣ ҳастем.