Please update your Flash Player to view content.

Охирин матолиб

Гирифторони ранҷ

Гирифторони ранҷ

Имом Алӣ ибни Абитолиб (а) фармуд: الحَقُودُ مُعَذَّبُ النَّفسِ مُتَضاعَفُ الهَمِّ Рӯҳи...

Ёди зиндаҳо

Ёди зиндаҳо

Зи ғам дилҳо парешон аст, имрӯзҲусейн то зуҳр меҳмон аст, имрӯзБа қурбонгоҳи майдони шаҳодатРавон...

Ошноӣ бо имом Ҳусейн-1

Ошноӣ бо имом Ҳусейн-1

Имом Ҳусейн(а) дувумин фарзанди ҳазрати Алии Муртазо ва Фотимаи Заҳро(а) аст, ки дар рӯзи севуми...

Шоҳони бе тоҷу тахт!

Шоҳони бе тоҷу тахт!

Имом Алӣ ибни Абитолиб (а) фармуд: بالاحسان تملک القلوب Бо некӣ ва эҳсон дилҳо ба даст...

Падару модар диққат!!!

Падару модар диққат!!!

Дунёи модерни имрӯзӣ бо сохтану намоиши филмҳо ва филмҳои тасвирии тарснок нохудогоҳ кӯдакон ва...

  • Гирифторони ранҷ

    Гирифторони ранҷ

  • Ёди зиндаҳо

    Ёди зиндаҳо

  • Ошноӣ бо имом Ҳусейн-1

    Ошноӣ бо имом Ҳусейн-1

  • Шоҳони бе тоҷу тахт!

    Шоҳони бе тоҷу тахт!

  • Падару модар диққат!!!

    Падару модар диққат!!!

Имом Ҳусейн ибни Алӣ (а) фармуд:
إنِّی لا أَرَی المَوتَ إلّا سَعادَةً وَ لا الحَیاةَ مَعَ الظّالِمِینَ إلّا بَرَماً
Дар ҳақиқат ман марг (-и боиззат)-ро саодат ва зиндагии ҷовид ва зиндагӣ бо золимон (бо зиллатро) марг медонам.
Нафсулмаҳмум, саҳ. 562

Маориф

сентября 25, 2018

Равшангарии имом Ҳусейн

in Дин ва Мазҳаб by M-Farhang
Имом Ҳусейн (а) дар роҳ хитобаи бисёр хонд ва мардумро мавъиза кард ва ба онон дар бора хатарҳои ҳукумати Язид ҳушдор дод. Суханони зайл бархе аз он суханон аст, ки дар муқобили сипоҳи Язид фармуд то дар муқобили Худо барояшон ҳуҷҷат биёрад: «Эй мардум,…
сен 24, 2018 11

Муқоисаи шайтонӣ

Худои Мутаол дар ояти 61 сураи Исро мефармояд: وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَئِكَةِ اسْجُدُواْ…
авг 31, 2018 33

Зарурати таҳқиқ дар хабари фосиқ

Худои Мутаол дар ояти шашуми сураи муборакаи Ҳуҷурот мефармояд: يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ…
авг 28, 2018 21

Бархурди муҷримон бо мӯъминон

Худои Мутаол дар оёти 29-36 сураи муборакаи Мутаффифин мефармояд: إِنَّ الَّذِينَ…
how to change background in joomla

Ҳар арзише агар дар ҷойгоҳу мақоми худ нигариста шавад арзиш аст, аммо ҳамин ки дар ғайри ҷойгоҳи худ қарор гирад, ҳатто метавонад як зидди арзиш бошад.

Аз ҷумла мавзӯъҳое, ки дар ҷойгоҳи худ комилан маъқул аст “таслим шудан ва тақлид кардан” аст. Агар инсони нодоне дар аҳкоми динӣ аз доное тақлид кунад хато накардааст, хусусан агар инсони доно дорои мақоми маънавӣ ва покии рӯҳ бошад. Аммо дар доираи тафаккуру андеша, мо то онҷо мутафаккир ва андешманд ҳастем, ки муқаллид набошем ва то он ҷо меандешем, ки тақлид накунем. Касе, ки тақлид мекунад қудрати андеша кардан надорад. Шарти зарурии тафаккур, озодист ва ҳол он ки муқаллид озод нест. Чизҳои бисёреро метавон ба дигарон вогузор кард, вале тафаккурро наметавон вогузор кард.. Баҳамин хотир ҳеҷ пайғамбаре наёмадааст то ба ҷои инсон бияндешад, балки ҳамаи пайғамбарон омадаанд то инсонҳоро ба андеша водор кунанд. Онҳо сабаби андешидани инсонҳо ҳастанд на ҷонишини тафаккури онҳо. Оятҳо ва ривоятҳое, ки моро ба андешаю тафаккур даъват мекунанд, беш аз онанд, ки ҷои барои шак кардани намегузоранд.

Аммо чунин инсоне мумкин аст нисбат ба дигарон чунин эҳтиёт ва инсоферо риоят накунад ва надониста ақоиду афкори дигаронро инкор кунад, ё кӯркӯрона онро пазируфта аз он ҳимоят кунад, ки албатта дар ин сурат аз инсофи илмӣ дур буда ва он супориши ахлоқиро нодида гирифта аст.

Чи қадар хуб аст, агар мо ҳамеша диққат кунем, ки рад ё қабули ноогоҳонаи як тафаккур дар ҳақиқат чизе нест, магар рад ё қабули зеҳният ва бардошти нодурусти худи мо.

Асосан фарқи як мутафаккири огоҳ, ки ба дунболи кашфи ҳақиқат ва канор задани ботил аст, бо як инсони таъсирпазири замона, ки ҳадафаш инкори баъзе инсонҳо ва исботи баъзе дигар аст, ҳамин аст, ки аввалӣ хурдтарин сухани ҳақро мепазирад ва дигарӣ бузургтарин хубиҳоро низ нодида мегирад.

Ҳар, ки гӯяд ҷумла ҳақ аст аҳмақист,

Ҳар, ки гӯяд ҷумла ботил ӯ шақист.

Мутафаккир на аҳмақ аст ва на шақӣ, балки толиби ҳақиқат аст, ки ҳақиқатро ҳар ҷо ёфт ба роҳатӣ мепазирад, агарчи пеши сахттарин душманон бошад ва ботилро бо ҳеҷ таҳдид ва фишоре қабул намекунад, агарчи аз маҳбубтарин дӯстон бошад. Як андешманди огоҳ ба “андешаҳо” таваҷҷӯҳ дорад, на ба “андешмандон” ва агар андешаро рад мекунад ва ё қабул мекунад, ҳаргиз ба хотири соҳиби он фикр намекунад, балки он фикрро аз ҳар кас ва дар ҳар куҷо, ки бошад рад мекунад ва ё қабул менамояд.

Назари худро ворид кунед

Коди амнияти
Тоза намудани акси амнияти

Ҷомеа ва хонавода

Матолиби гуногун

Дин ва мазҳаб

Таърих ва достон