Please update your Flash Player to view content.

Охирин матолиб

Аз мост, ки бар мост!

Аз мост, ки бар мост!

Ин дуди сияҳфом, ки аз боми ватан хост, аз мост, ки бар мост! В-ин шӯълаи сӯзон, ки баромад зи...

Салом бар Эрон

Салом бар Эрон

Салом эй кишвару эй мулки ЭронСалом эй мардуми неки ХуросонАгар дил бар маконе баста бошамВ-агар...

Усваи сабру шуҷоат

Усваи сабру шуҷоат

Ҳазрати Зайнаби Кубро(рз) панҷуми Ҷимодии аввали соли панҷум ё шашуми ҳиҷрӣ-қамарӣ (имсол мутобиқ...

Либос ва пӯшиш

Либос ва пӯшиш

Худои Мутаол дар бораи пӯшиш ва сифатҳои либос мефармояд: يا بَني‏ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا...

Аҷри шаҳид!

Аҷри шаҳид!

Хоҳарам, Маряму Заҳро чу шавад усваи ту Нафурушӣ гуҳари хеш ба ҳар чашми палид Ба Худо...

  • Аз мост, ки бар мост!

    Аз мост, ки бар мост!

  • Салом бар Эрон

    Салом бар Эрон

  • Усваи сабру шуҷоат

    Усваи сабру шуҷоат

  • Либос ва пӯшиш

    Либос ва пӯшиш

  • Аҷри шаҳид!

    Аҷри шаҳид!

Ҳазрати Расули Акрам (с) фармуд:
Яке аз гурӯҳҳое, ки ба дӯзах медароянд, занони бадҳиҷобе ҳастанд, ки барои фитна ва фиреби мардон худро ороиш ва зинат мекунанд.
Канзулуммол, ҷ. 16, саҳ. 383

Маориф

января 15, 2019

Либос ва пӯшиш

in Қуръон ва Ҳадис by M-Farhang
Худои Мутаол дар бораи пӯшиш ва сифатҳои либос мефармояд: يا بَني‏ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَيْکُمْ لِباساً يُواري سَوْآتِکُمْ وَ ريشاً وَ لِباسُ التَّقْوي‏ ذلِکَ خَيْرٌ ذلِکَ مِنْ آياتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّکَّرُونَ Эй фарзандони Одам, ҳамоно бар шумо…
янв 15, 2019 8

Ҳушёр бошед!

Худои Мутаол ба Паёмбари Аъзам(с) ва ҳамаи мӯъминону мусулмонон ҳушдори ҷиддӣ медиҳад ва…
янв 14, 2019 13

Оё мо ингуна ҳастем?

Худои Мутаол дар ояти 68 сураи Оли Имрон мефармояд: إِنَّ أَوْلَى الْنَّاسِ بِإِبْرَهِيمَ…
янв 13, 2019 15

Пӯшиши ақлӣ

Илова бар ин ки як зани мусулмон бояд бар асоси дин худашро аз номаҳрам бипӯшонад пӯшиш…
янв 15, 2019 11

Салом бар Эрон

янв 15, 2019 17

Либос ва пӯшиш

янв 15, 2019 10

Аҷри шаҳид!

янв 15, 2019 8

Ҳушёр бошед!

янв 14, 2019 6

Барҳазар бошем!

янв 14, 2019 11

Посухи ман

how to change background in joomla

s3 Ибодат ва парастиш ба се навъ қобили тасаввур аст: 1) ибодати омиёна, 2) ибодати оқилона, 3) ибодати ошиқона.

Ибодати омиёна

Ибодати омиёна он аст, ки инсон аз Худои Мутаол тасвире дорад, ки бисёр ваҳшатнок хашин аст ва мухолифат бо ӯ бисёр оқибатҳои бад дорад, зеро Худованд хеле қудратманд аст ва касе дар муқобилаш наметавонанд чизе бигӯяд. Дар ибодати омиёна Худо ибодат мешавад ба хотири ин ки Худованд  мавҷуд аст ва бо ӯ мухолифат карда намешавад, чаро ки агар Худо хашмнок шавад ҳамаро равонаи ҷаҳаннам мекунад. Бад-ин хотир ман Худовандро ибодат мекунам.

Ибодати оқилона

Ин навъ ибодат махсуси касонест, ки зеҳнҳои таълимёфтае доранд ва он чи ки аз таклиф ва дастурҳое, ки аз тарафи Худо нозил мешавад, лутфи Худованд ба бандагонаш аст. Савоб ва азоб ҳам низ тобеи қонун аст. Биҳишт ва ҷаҳаннам тобеи аъмоли мо ҳастанд. Ин мо ҳастем, ки биҳишт ва ҷаҳаннамро бо худ ҳамл карда, ба қиёмат мебарем. Агар аъмоламон дар дунё хуб буд бароямон биҳишт омода шудааст ва дар интизори мо ҳаст ва мо ҳатто дар дунё онро эҳсос мекунем, вале дар қиёмат онро ба равшанӣ мебинем. Дўзах низ ба воситаи аъмоли мост, зеро тибқи қонунҳои ҳастӣ ва ақлу фаҳми мо дар ин ҷаҳон, ин аст ки масалан агар касе аз макони баланде афтад ва устухони пояш бишканад ва ин шахс аслан аҳамияте ба пои шикастаи худ надиҳад ва ё дер аҳамият диҳад ё бояд нисфи пояшро буранд ва ё он шикастагии по ӯро ба ҳалокат расонад, қонуни ҳастӣ ҳаминро мефаҳмонад.

Пас мо Худоро бояд ба  хотири ин ки ақли мо ва қонуни ҳастӣ ба чунин ибодате ҳукм мекунад, парастиш кунем.

Ибодати ошиқона

Ибодати ошиқона, дар воқеъ ҳамон ибодати қисми дуввум аст, аммо бо дамидани рӯҳ дар он робита қонуни ҳастӣ изофа мешавад. Дар ин қисм, робита миёни Худо ва бандааш робитаи ошиқ ва маъшуқ аст. Дар ин навъи ибодати шахси ибодаткунанда, таклифҳо ва он чизҳое, ки Худо фармуда бояд ба он амал кунӣ, беҳтарин дастур аст, на ин ки заҳмат ва машаққат бошад, зеро замоне ки маъшуқ ба ошиқи худ роҳи расидан ба худашро нишон диҳад, ин беҳтарин ҳадя аст барои ошиқ.

Дар ин қисм аз ибодат субҳи зуд баланд шудан ва намоз хондан, як моҳ рӯза доштан, кӯмакҳои молӣ кардан ба фақирон, закоти моли худро додан ва ....., инҳо дигар заҳмат ва машаққат нестанд, балки беҳтарин ҳадя ва лутфу марҳамат ва бузургвории ҳазрати маъшуқ ҳаст.

Дар ин қисм аз ибодат, агар маъшуқ ба бандааш таклифе надиҳад ва ӯро бигӯяд, ки ту озод ҳастӣ ҳар коре, ки дилат мехоҳад анҷом деҳ! Ман барои ту ва барои саодати ту ва барои расидани ту ба ман, худ чора ва барномае мушаххас накардаам, ту худ ихтиёр дорӣ, ки ҳар коре анҷом бидиҳӣ!

Агар чунин бошад, бузургтарин зулмро дар ҳаққи бандааш намуда аст, зеро бузургтарин зулми маъшуқ ба ошиқ ин аст, ки ба ӯ таваҷҷӯҳе накунад ва меҳру муҳаббати ӯро нисбати худ нодида гирад.

Дар ин қисм аз ибодат, азоб ва ҷаҳаннам ҳам чизе нест, ҷуз дурӣ аз маъшуқ ва назар кардани ӯ ба ошиқ ва дилбохтаи худ. Бузургтарин азоб дар ин қисм он аст, ки Худо ба ӯ нигоҳ накунад ва таваҷҷӯҳе ба ӯ надошта бошад. Ин худ сахттарин азоб аст, ки ба банда мерасад ва ин азоб аз дарун шуълавар мешавад, на аз берун.

Агар бихоҳем ин се қисм аз ибодатро бо мисоле баён кунем, чунин мешавад, ки подшоҳе хони пурнеъмате омода намуда, ҳамагонро ба меҳмонӣ даъват кардааст. Меҳмононе, ки дар сари ин суфра ва хони бузург меоянд, ба се қисманд; як қисми онҳо ба хотири тарс аз подшоҳ ҳузур пайдо мекунанд, қисми дигар, бад-ин хотир ширкат мекунанд, ки дар ин суфра тамоми неъматҳо вуҷуд дорад, дар воқеъ барои майл кардан омадаанд. Аммо қисми севум, на аз тарси подшоҳ ва на барои хӯрдан ҳозир шудаанд, балки барои ин ширкат кардаанд, ки подшоҳ ба мо таваҷҷӯҳ намуда, моро лоиқи хони худ донистааст. Мо на тарс дорем ва на хоҳиши  хӯрдан, балки муштоқи дидори подшоҳ ҳастем, ҳамин ки ба мо таваҷҷӯҳ кардааст,  барои мо кофист.

Рӯҳуллоҳ

Назари худро ворид кунед

Коди амнияти
Тоза намудани акси амнияти

Ҷомеа ва хонавода

Матолиби гуногун

Дин ва мазҳаб

Таърих ва достон