Please update your Flash Player to view content.

Охирин матолиб

Хусусиятҳои навҷавон-1

Хусусиятҳои навҷавон-1

Марҳилаи навҷавонӣ марҳилаи бисёр муҳим барои навҷавон ва душвору дақиқ барои падару модари ӯст....

Магар амният доред?

Магар амният доред?

Худованд дар оятҳои 16-17 сураи Таборак мефармояд: ءَأَمِنتُم مَّن فِى السَّمَآءِ أَن يَخْسِفَ...

Якест

Якест

Роҳ бисёр аст, аммо мақсаду раҳбар якест Гарчи ҳафтоду ду дин дорем, пайғамбар якест Юсуфи...

Устодон ва шогирдони Ҳамадонӣ-2

Устодон ва шогирдони Ҳамадонӣ-2

3. Шайх Наҷмуддин Муҳаммад ибни Муҳаммад Вай (таваллуд 695 ҳ.қ.) аз муҳаддисон ва орифон аст....

Имонамон якест

Имонамон якест

Поён якест, панҷараи осмон якест Хуршед байни ин ҳама рангинкамон якест Мо даст додаем ба ҳам,...

  • Хусусиятҳои навҷавон-1

    Хусусиятҳои навҷавон-1

  • Магар амният доред?

    Магар амният доред?

  • Якест

    Якест

  • Устодон ва шогирдони Ҳамадонӣ-2

    Устодон ва шогирдони Ҳамадонӣ-2

  • Имонамон якест

    Имонамон якест

Ҳазрати Алӣ(к) фармуд:
إن للجسم ستة احوال الصحة و المرض و الموت و الحیاة و النوم و الیقظة و کذلک الروح فحیاتها علمها و موتها جهلها و مرضها شکها و صحتها یقینها و نومها غفلتها و یقظتها حفظها
Бадани одамӣ шаш ҳолат дорад: саломатӣ, беморӣ, марг, зиндагӣ, хоб ва бедорӣ. Ҷони инсонро низ ин шаш ҳолат аст: ҳаёти ҷон илм, маргаш ҷаҳл, беморияш шакку тардид, саломатияш яқин, хобаш ғафлат ва бедорияш ҳифзу муроқибат (аз нияту амалҳояш) аст.
Биҳор, ҷ.14, саҳ.398

Маориф

декабря 09, 2018

Магар амният доред?

in Қуръон ва Ҳадис by M-Farhang
Худованд дар оятҳои 16-17 сураи Таборак мефармояд: ءَأَمِنتُم مَّن فِى السَّمَآءِ أَن يَخْسِفَ بِكُمُ الْأَرْضَ فَإِذَا هِىَ تَمُورُ أَمْ أَمِنتُم مَّن فِى السَّمَآءِ أَن يُرْسِلَ عَلَيْكُمْ حَاصِباً فَسَتَعْلَمُونَ كَيْفَ نَذِيرِ Оё худро аз (қаҳри) касе‏,…
дек 07, 2018 5

Бозгашти ҳама ба сӯи ӯст!

Худои Мутаол дар ояти 15 сураи Таборак мефармояд: هُوَ الَّذِى جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ…
дек 04, 2018 25

Донои ошкору ниҳон

Худои Мутаол дар оятҳои 12-14 сураи Таборак мефармояд: إنَّ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُم…
дек 03, 2018 26

Ҷавоби дӯзахиён ва саранҷоми корашон

Худои Мутаол дар оятҳои 9-11 сураи Таборак мефармояд: قَالُواْ بَلَى‏ قَدْ جَآءَنَا…
how to change background in joomla
Имом Маҳдӣ дар нигоҳи муфассирон
Баҳси Маҳдавият дар бештари тафсирҳо омадааст. Имом Маҳдӣ дувоздаҳумин аз имомони ҳидоятгар аст, ки Расули Худо(с) ба онҳо башорат додааст, ки дар охируззамон зоҳир мешавад ва заминро, ки пур аз зулму ҷавр шуда пур аз адлу дод мекунад. Ин ақида боиси умеду нишот ва талоши бештари мусулмонон ба ояндаи равшан ва пирӯзии ҳақ бар ботил мешавад. Дар ин навиштор гуфтори муфассирони мусулмон, ки дар бораи имом Маҳдӣ ва маҳдибоварӣ ошкоро сухан гуфтаанд пешкаш мешавад. Ба умеди ин ки бо ин масъалаи муҳим ва башоратдодашуда аз тарафи Худо ва Расули Худо (с) бештар ва беҳтар ошно шавем ва аз он дар зиндагии худ баҳра гирем ва худро омодаи он рӯз намоем ва аз заминасозони зуҳур ва ҳузури имом Маҳдӣ бошем.
Ибни Касир мегӯяд: Имом Маҳдӣ яке аз дувоздаҳ имоми башоратдодашудаи аҳодис аст. و الظاهر أن منهم (انثی عشر) المهدی المبشرة فی الاحادیث الواردة بذکره (Тафсири Ибни Касир, ҷ.2, саҳ.34)
Мулло Ҳувайш мегӯяд: Дар фазилати имом Маҳдӣ он қадар матлаб ҳаст, ки қалам тавони ҷамъоварӣ ва навиштани онро надорад. و قد جاء فی فضله (الهمدی) ما لم یحصره القلم (Баёнулмаонӣ, ҷ.2, саҳ.197)
Қуртубӣ менависад: Ахбор ва аҳодиси саҳеҳи мутавотир имом Маҳдиро аз насли Расули Худо(с) (ва ҳазрати Фотимаи Заҳро(рз)) медонад. Санади аҳодиси марбут ба иттисоли насаби имом Маҳдӣ ба Расули Худо(с) дар муқоиса бо дигар аҳодис дурусттар ва саҳеҳтар аст. "الأخبار الصحاح قد تواترت علی أن المهدی من عترة الرسول" "و الأحادیث التی قبله فی التنصیص علی خروج المهدی و فیها بیان کون المهدی من عترة رسول الله اصح إسنادا" (ал-Ҷомеу лиаҳком-ил-Қуръон, ҷ.8, саҳ. 121 ва 122)
Олусӣ мегӯяд: Иқтидои ҳазрати Исои Масеҳ(а) ба ҳазрати имом Маҳдӣ дар намози ҷамоат машҳур ва мавриди қабули бештари аҳли илм ва аксарият аст. قد ذهب معظم أهل العلم إلی أنه حین ینزل یصلی وراء المهدی رضی الله تعالی عنه صلاة الفجر (Рӯҳулмаонӣ, ҷ.11, саҳ. 214) و المشهور نزوله علیه السلام بدمشق و الناس فی صلوة الصبح فیتأخر الإمام و هو المهدی فیقدمه عیسی علیه السلام و یصلی خلفه و یقول: إنما اقیمت لک... (Рӯҳулмаонӣ, ҷ.13, саҳ. 95)
Шайх Тантовӣ мегӯяд: Ин ақида дар байни мусулмонон аз олим ва ҷоҳил умумӣ буда аҳодиси фаровоне ба он далолат дорад ва ин андеша дар уммати исломӣ реша давонда ва собит шудааст. فأصبحت فکرة المهدی عامة فی المسلمین العلماء و الجهال فلما قرأت الکتب وجدت لهذا المهدی أحادیث کثیرة ... فأیقنت بأن الأمة الاسلامیة تغلغلت فیها هذه الفکرة و ثبتت. (ал-Ҷавоҳир, ҷ. 11-12, саҳ. 12-16)

Назари худро ворид кунед

Коди амнияти
Тоза намудани акси амнияти

Ҷомеа ва хонавода

Матолиби гуногун

Дин ва мазҳаб

Таърих ва достон